coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pour vous présenter ou présenter votre nouveau jouet
lise
Posts: 102
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:09 am
Location: rennes

coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by lise »

ça y est ! :P
c'est fait , je vais enfin avoir ma petite lotus rien que pour moi !
10 ans que j'attend , une paille . 8)
les circonstances de la vie et les choix font que certaines passions restent enfouies profondement .
8)
bref , je nen vais pas vous raconter ma vie non plus .
MA lotus :P :P :P arrivera samedi .

c'est une anglaise bien sur et encore plus car avec conduite à droite :mrgreen:
voici le pedigree en anglais dans le texte de l'ancien proprio particulierement meticuleux


1999 Elise 'Super 160'. Azure Blue with black leather interior. 30k miles only. 12 months MOT.

I have owned this series 1 Lotus Elise for 2 years, and covered 9,000 miles in it during that time. I am a Lotus enthusiast and South East Lotus Owners Club member. I have serviced the car every 3,000 miles, maintained it thoroughly, and have made a few sensible upgrades during my time in ownership.

Bell & Colvill 'Super 160' kit.

This car was supplied from new by 'Bell & Colvill' Lotus dealership in Surrey. (I have the original sales receipts). The car was fitted with the B&C 'Super 160' kit from new by the dealer.

This upgrade was marketed by Bell & Colvill as an Elise 'Super 160' (this was before Lotus had introduced their 'Sport 160' model). In fact this popular upgrade package is still offered by B&C. The Bell & Colvill 'Super 160' performance upgrade includes:

Gas flowed Cylinder Head.
Piper performance camshafts, Uprated valve springs & Dual vernier cam pulleys.
Stainless steel sports exhaust & performance air filter system.
Flame Red cam cover.
Other Upgrades & Modifications
• Elise series 2 suspension upgrade - This is a Lotus approved upgrade to the car, and consists of a new set of Bilstein dampers & matching springs, to replace the original noisy Koni suspension. This kit was fitted in Summer 2007 (7,000 miles ago) and included a full suspension geometry setup after fitting.

• Mintex 1144 brake pads & Braided stainless-steel brake hoses (front & rear). A sensible upgrade which improves the brake feel and stopping distance.

• PRRT kit (Pressure Relief Remote Thermostat kit). Another sensible upgrade fitted in Sep 2007 (5,500 miles ago). This modification kit was originally released by Rover for their MGF sports car (which uses the same mid-mounted K-series engine as the Elise does). The kit re-routes the engine cooling system and relocates the thermostat. The kit was introduced as a solution to the problem of head-gasket failure which affected the mid-engined MGF (and the elise) and is considered a major solution to preventing head gasket failure.

• Piper 4-2-1 exhaust manifold. This improves midrange torque and generally improves performance.

• 52mm alloy throttle body. Improves throttle response, and solves the 'sticking' problem that can affect the smaller, original, plastic throttle body.

• Stainless steel cat replacement pipe, although I will fit the standard cat to the car unless you request otherwise.

Recent Service history
Cam belt, belt tensioner, alternator belt, water pump & heater matrix replaced January 2007 (10,000 miles ago).
Serviced by myself. (including fuel filter). August 2007 (6,000 miles ago).
Serviced by myself. (including spark plugs, dizzy cap & arm, ignition leads). May 2008 (2,200 miles ago).
Rear tyres fitted in June 2008 (1,800 miles ago).
New battery fitted Dec 2008 (500 miles ago).
The car will be serviced and have a brand new MOT, for the new owners peace of mind.
Interior & Exterior details and condition

The interior of the car is tidy with no wear on the seats. The seats have blue Willans harnesses fitted, which really suit the car and are fully adjustable for all sizes. There is a small area of wear on the drivers side sill protector fabric, caused by the way you have to slide your bum over the high sills when getting in/out of these cars.

The steering wheel is a MOMO quick-release item and is removable in an instant (a great security feature, and it makes getting in/out of the car easier too!). There is a new Pioneer stereo fitted, which is MP3/WMA disc compatible and is iPod compatible, so that you can plug in your iPod and control it from the headunit. There is also a remote control for the stereo.

The car has a Category 1 alarm & immobiliser.


The exterior of the car is generally very good (it polishes up nicely as the pictures show), although there are some stone chips on the front of the car and some small hair-line cracks in the lower wheelarch area caused by stones. This really is not noticeable and the car is really gorgeous, and always attracts a lot of positive attention.

The car is fitted with 'Sport 160' style headlight covers, which I feel improve the look of the car and also protect the headlights from stone chips. The hood/roof is supplied.


pour les photos desolé , je sais pas faire .

elle est bleue et surtout sera magnifique quand je lui aurais effectué un bon nettoyage.
s2000 ,996 targa ,lotus s1 , lotus elise sc , ..........
User avatar
GAB
Posts: 82
Joined: Wed Nov 19, 2008 5:21 pm

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by GAB »

Patience......patience :D :wink: !.
Les jours vont être longs !.
User avatar
lvc59
Posts: 411
Joined: Sun Jan 25, 2009 12:47 pm
Location: 13220

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by lvc59 »

tinkiet ce sont les meilleurs moments ( boule au ventre... :mrgreen: ) et après que du bonheur.............................
User avatar
fred2602
Posts: 1895
Joined: Wed May 02, 2007 7:56 pm
Location: Bruxelles
Contact:

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by fred2602 »

Bel achat et prudence pour aller la chercher, mais surtout plein de plaisir à ton retour

Image
Image
Image
Knowledge is nothing if you don't share it...
Image
User avatar
jj9 111S
Posts: 57
Joined: Sun Mar 09, 2008 7:31 pm

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by jj9 111S »

Elle tiendra compagnie à la targa ? :roll:
Tu vas avoir un beau garage :lol: dans ce genre :D
Image
LIR
jj9 111S ;)
User avatar
Yann111
Posts: 322
Joined: Mon Oct 15, 2007 6:45 pm
Location: France (91)

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by Yann111 »

Bien joué :!:

Elle a l'air très belle.

Tu disais trouver la S160 un peu "too much", beaucoup de différences avec une 120 "kit Bell and Colvill 160"?
lise
Posts: 102
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:09 am
Location: rennes

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by lise »

la targa est quand même en vente :( ( mais sans trop de conviction , il faut bien l'admettre :mrgreen: ) .
j'ai passé une annonce sur flat 6 d'avril , on verra bien , une belle targa à 43500 et 83300 km qui sort de revision .rien à faire sur ce vehicule sinon rouler .

bref , on verra .

en ce qui concerne le kit bell and colvill 160 , c'est un peu marketing . :wink:
le gars l'a passé au banc avec des s1 sport 160 et c'était kif kif au niveau puissance .
145 cv pour ma futur et 155 pour les sport160 .
par contre , la courbe de couple est nettement plus plate que sur la sport160 .
je pourrais vous envoyer les courbes des differents banc , c'est assez instructif .
par mp , car je sais pas faire autrement :( .
bref ,par rapport à la 111s , je n'ai pas la boite courte , ( je sais , c'est dommage) mais ça va le faire . :D

ps; merci d'avoir posté les photos :wink:
s2000 ,996 targa ,lotus s1 , lotus elise sc , ..........
User avatar
Yann111
Posts: 322
Joined: Mon Oct 15, 2007 6:45 pm
Location: France (91)

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by Yann111 »

Oui mais au pire cette boîte tu peux la rajouter après encore que...même si l'on ne peut négliger son apport, on peut dire également que la standard n'est pas mal non plus: les 1,2,3,4 sont très correctes et la 5 permet un petit confort agréable sur autoroute par exemple.

Sur la 120 c'est plus le "léger" :mrgreen: manque de caractère au dessus de 5000tr qui est regrettable, ce qui peut être correctement corrigé avec un peu de prépa :) .
User avatar
Godinou
Posts: 161
Joined: Mon May 12, 2008 11:24 pm
Location: Caen - Normandie

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by Godinou »

Bel achat!!

Moi aussi j'ai attendus 10 ans... Et vas-y mets toi la pression!! Quand tu vas poser tes fesses dans TA Lolo, t'es au minimum une semaine sans dormir! La deuxième semaine tu en rêves, et la troisième t'es tellement crevé là tu commences à dormir... :roll:

Bon courage, pour l'attente!
Godinou
User avatar
jj9 111S
Posts: 57
Joined: Sun Mar 09, 2008 7:31 pm

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by jj9 111S »

C'est pour bientôt..... :roll: les 48 heures les plus LONGGGUUUUUEEEEEEESSSSSSSSS :wink: :lol:
LIR
jj9 111S ;)
User avatar
arsene
Posts: 997
Joined: Wed Feb 11, 2009 2:06 pm
Location: Orleans(F45)

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by arsene »

bon courage pour l'attente infernal des dernières heures :wink:
Lotus, le plaisir simple de la conduite!
lise
Posts: 102
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:09 am
Location: rennes

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by lise »

j-2 8)
s2000 ,996 targa ,lotus s1 , lotus elise sc , ..........
User avatar
jpc42
Posts: 3249
Joined: Mon Oct 30, 2006 5:18 am
Location: plaine du forez, Loire, France

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by jpc42 »

Yann111 wrote:Oui mais au pire cette boîte tu peux la rajouter après encore que...même si l'on ne peut négliger son apport, on peut dire également que la standard n'est pas mal non plus: les 1,2,3,4 sont très correctes et la 5 permet un petit confort agréable sur autoroute par exemple.
je viens de faire 350km pour ramener ma tus a la maison, et bein oui dans ces conditions c'ets apréciable la 5 un peu longue...
Don't Worry...Drive Happy
lise
Posts: 102
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:09 am
Location: rennes

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by lise »

jour j :P :P :P :P :P :P :P :P :P
s2000 ,996 targa ,lotus s1 , lotus elise sc , ..........
User avatar
jj9 111S
Posts: 57
Joined: Sun Mar 09, 2008 7:31 pm

Re: coucou ! ENFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by jj9 111S »

lise wrote:jour j :P :P :P :P :P :P :P :P :P
Alors ??? Elle est où ? :lol: :roll: :wink:
LIR
jj9 111S ;)
Post Reply