Réglage hauteur pédale accélateur 111 R

Post Reply
User avatar
111 Air
Posts: 22
Joined: Mon Nov 09, 2009 1:16 pm
Location: Clermont ferrand
Contact:

Réglage hauteur pédale accélateur 111 R

Post by 111 Air »

Bonjour,
Heureux propriétaire d'une 111 R et de son freinage "assisté" et son abs,
je trouve que la course molle à la pédale de frein gêne pour le talon pointe.
En phase de freinage, l'accélérateur est trop haut pour moi.

Je sens que la course de la pédale d'accélérateur est longue.

Est il possible de réduire celle ci et de décaler la position de la pédale d'accélérateur ?

merci de m'éclairer :)
User avatar
111 Air
Posts: 22
Joined: Mon Nov 09, 2009 1:16 pm
Location: Clermont ferrand
Contact:

Re: Réglage hauteur pédale accélateur 111 R

Post by 111 Air »

Ou existe t il tout simplement une façon de supprimer cette course molle.
Elle n'exsite d'ailleurs pas sur les freinages "non assistés" !
User avatar
Rs2ni
Posts: 810
Joined: Sun Sep 27, 2009 9:59 pm

Re: Réglage hauteur pédale accélateur 111 R

Post by Rs2ni »

Tiens je me pose la même question, la pédale de frein et d'accelérateur ne sont pas "à côté" de l'une de l'autre, mais légèrement décalé...
Donc ça se règle oui mais comment??? :? :oops: :roll:
User avatar
111 Air
Posts: 22
Joined: Mon Nov 09, 2009 1:16 pm
Location: Clermont ferrand
Contact:

Re: Réglage hauteur pédale accélateur 111 R

Post by 111 Air »

Pour moi elles sont parfaiement alignées...
Sauf que je préfererai un accélérateur plus bas pour un talon pointe facilité.
cman319
Posts: 5
Joined: Mon Jul 13, 2009 5:10 pm

Re: Réglage hauteur pédale accélateur 111 R

Post by cman319 »

hello,
moi j'ai baissee la hauteur du pedale gaz selon procedure lotus:

* From the manual section JJ: "Adjustment Throttle cable:
- The pedal is pulled against a rubber buffer on a steel upstop bracket by an extension spring.
- Adjust the cable outer length at the engine end abutment bracket to allow 2 - 3mm of pedal movement
before the throttle is actuated.
- Set the downstop in the pedal footpad such that vigorous full depression of the pedal achieves full
opening of the throttle butterfly without allowing the cable to be strained.
- An alternative pedal position which may be preferred for 'heel and toeing' may be achieved by replacing
the rubber upstop buffer with a M5x15 hex. head setscrew, with three flat washers beneath the head for a
total thickness of around 7mm. The cable must then be re-adjusted at the engine abutment as above.
The footpad downstop bolt should then be replaced by an M8x20 setscrew and reset as above.
Brake pedal:
- The pedal is pulled 'off' by an extension spring anchored to a bracket rivetted to the scuttle beam.
- There is normally a gap of approximately 3mm between the brake pedal and the pedal box upstop flange
with the pedal released. If preferred, the brake pedal can be raised slightly by adjusting the effective
length of the pushrod at its connection to the clevis, but the master cylinder must never be preloaded, i.e.
there must always be a small clearance between the pedal and upstop bracket to ensure that the master
cylinder piston is allowed fully to return and open the reservoir port.
- After any adjustment, tighten the clevis locknut and check operation of the brake light switch.

puis monte la hauteur de la pedale frein et decale de un cran a droite (rivet a enlever et remettre)

http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/e ... keadj.html

beaucoup mieux aligne maintenant, sorry pour mon Franglais..
Mike
Post Reply