en live dans le texte, je traduis une partie en bas pour ceux qui veulent aller direct à la version Française...
Bon, je résume :I am working on a full written history of the car.
But this gonna take a bit time. There are a lot of memories coming up when writing so it will be intresting.
The history will give you all the aswers.
One thing you have to now : The car leave my garage end 2000 as a full race car.
So all the hole elektric of the car was full race spec. with automatic fuse's and cut off switch.
On the pics I see the original fuses, so I think the original wiring is back in the car.
The gearbox I made on the car was a standard gearbox, with 3.9 final drive with all Quaife straigh cut gears in.
The exhaust manifold is from a company QED from UK. A nice piece but at this moment there are mutch better systems.
After season 1998 the car was fully serviced by me. It stays here in my garage. So I prepared it from november 1998 till end 2000.
For a better weight distribution we moved the seat and the steering wheel a bit to the right so the seat was more central. No full central. See pic of the startgrid. (I am sitting on the ground)
The engineers of Lotus Motorsport see that the laptimes of our car where faster than the Motorsport car and visit me a few weeks before the offical launch of the Elise Motorsport. In the garage they saw that the seat was moved to more central position.
They give me a brochure of the Motorsport car with all the new stuff for the motorsport car. But the Motorsport car was full right hand drive. The official launch was delayed and a few weeks later the new motorsport Elise was launched with full cental seat.
Even better than our car, but with the roll cage it was not possible in our car.
Meanwhile I can send you the only digital pics I have.
And the race result of 1998-1999 and 2000.
For the year 1997 I have to search a bit, but I have them.
My personal photo book is couting more than 50 pages with pics taken with a classic camera. These pics are made by a proffesional photographer as a ponsoring for the team.
So I don't have negative off these pics. I will try to make digital copy's off it, but this gonna take time.
I hope this is a start for a full history off the car.
If there is anything else you want to now, searching parts, ...
I can always help you.
Currently I am making 2 Elise's race ready. So parts are no problem.
If you have more pics of the car in its race trim, please send it to me. Many thanks.
- il est en train de mettre l'histoire complète de cette auto par écrit, mais ça prendra du temps car chaque partie lui évoque plein de souvenirs.
- Il a vendu la voiture fin 2000 en config COURSE uniquement, même le faisseau electrique n'était pas celui d'origine. Il voit sur mes photos qu'au moins une partie a été remise en config d'irigine.
- Il m'a envoyé tous les classements de l'auto sur 98,99 et 2000. Il va chercher pour 97.
De ce que j'en ai vu :
* 98 : 17eme au général BELCAR, derrière 16 Porsche et 1 Marcos, mais devant une Callaway, quelques Porsche et une F355. 6eme de la catégorie GT2 (mais ils n'ont fait que 4 courses sur 7 possibles)
* 99 : 2d du classement général GT3, 1er GT3 au New Race Festival de Zolder, 2eme aux Spa Ferrari Days, 3eme aux essais à Zandvoort, 1er à Spa Eurorace, 2eme en FIA GT, 3eme aux 24h de Zolder et 1er aux Masters de Zolder (tout ça en classe GT3)
* 2000: (passage à la livrée GRISE pour ce chassis) --> 4eme au New Race Festival de Zolder, 4eme aux Spa Ferrari Days, 3eme à Dijon, 2eme à Spa Eurorace, 5eme en FIA GT à Zolder, 2eme aux 24h de Zolder, 2eme à Spa, 3eme aux masters de Zolder (tout ça en classe GTTC), classé 3eme du championnat
- Ils avaient déplacé le volant + levier un peu vers la droite, mais pas totalement au milieu. (il ne donne pas d'infos sur le pédalier). Des ingénieurs de Lotus Motorsport sont venus voir la voiture un peu avant la sortie de l'Elise Motorsport, car cette Elise tournait plus vite que leur proto. Ils lui ont montré une doc de la future motorsport qui avait le volant à droite. Quand ils ont vu cette Elise, ils ont retardé la sortie de la Motorsport et au final elle est apparue avec le volant au milieu (mais totalement centré ici).
- La boite est une boite d'origine mais avec un rapport final de 3.9 et des pignons droits Quaife.
- Le collecteur d'echappement est un QED, qui était très bien à l'époque mais on fait mieux depuis.
Bref, un gar SUPER SYMPA et vraiment PASSIONNE je pense ! Génial !!!
Mon Elise est donc (si je fais un raccourcis "un peu rapide") un prototype d'Elise Motorsport... Et surtout son historique est, je trouve, passionnant !
:lol::8